פסיכולוגיה של הצבע
אם נסתכל על "קשת" הלוגואים של חברות מפתח האם אפשר
איך הצבע משפיע אלינו ? לפי מסרים בחיפוש בגוגל על
הנושא אינפוגרפיקה ושימוש בצבע – נראה שיש השפעה רבה של הצבע על איך אנו קולטים
מסרים חזותיים. לכן עיצוב גרפי חייב לקחת בחשבון את תפיסת הצבע של ה"אדם הממוצע"
כדי לסייע בהעברת המידע בצורה האפקטיבית ביותר.
פסיכולוגיה של הצבע |
בדוגמת הסרגל אנו רואים איך קשת הצבעים עוברת מגווני
הצבעים ה"חמים" ל"קרים" ומהם לצבעים ה"נטראלים". לקשת
מצורפים: הסבר מילולי פשוט על משמעות הצבעים והתכונות אותן הם מסמלים, ואיקונים או
סמלים המיצגים אותם.לדוגמא:
אדום – צבע חם, דינמי, עז, מלהיב, מרגש, חזק, בעל
כח – הסמלים לב = האהבה, אש ומטרה.
ומנגד – כחול- צבע "קר" שתכונותיו
הבולטות: מהימנות, נאמנות, ביטחון, רוגע
ורוחניות. דוגמאות הסמלים : מזוודה, ידיים מוחאות כפיים וסמל של תג משטרה. מאוד
בולט כאן ההקשר המקומי. האם בכל עם יש סמלים דומים? מה אומר הצבע ומה אומר הסמל? כמובן אפשר לקרוא את הטבלה. האם זה עושה לנו רושם
שהוא נכון?
דוגמאות לוגוים - לפי "תכונות" |
להגיד
שזה מחזק את הטענה? האם הלוגו האדום של הC- .B.B
האנגלי מסמל רק חברת תקשורת דינמית ובעלת כוח? או האם החברה גם מסמלת חברה מהימנה,
ותרבותית – חברה שאפשר לסמוך עליה – שאולי הצבע היותר המתאים לה לפי
"הפסיכולוגיה של הצבע" היה כחול, או סגול? אולי הפורמט של הלוגו, ייחודו
והיחס לאותו מותג הם מה שמשפיעים אלינו באותה מידה. אם הלוגו של ה- B.B.C היה בצבע אחר האם הציבור
היה מסתכל על חברת התקשורת בצורה אחרת?
סגנון הגרפיקה וייחודו נראה לי יותר חשוב מהצבע,
ואם נוכל להשתמש במאפיינים דומים לפרטים אחרים, חדשים, יש סיכוי שנלביש על המוצרים או המידע החדש את תחושתנו
כלפי המוצרים היותר מוכרים. רק תנסו לשחק באחד מחידוני ה"לוגו" באניטרנט – LOGO QUIZ –
ותראו כמה קשה לזכור סמלים של, למשל, מכוניות,
כשיש כל כך הרבה סמלים שמשתמשים באותם סגנונות עם צבעים דומים.
אבל לא לטעות – יש המון חברות באינטרנט שיתנו לכם
ייעוץ על איך להשתמש בצבעים כדי לפרסם את המותג או את המידע שאתם רוצים להעביר.
ברור ש RED BULL – החזק, התוקפני לא היה נראה כל
כך כוחני עם הוא היה בתכלת או ורוד. בחיפוש פשוט מצאתי מספר רב של חברות שעוסקות בגרפיקה ומציעות פתרונות להפצת מידע ולוגוים (סמלים), כפי שמוצג כאן - אפשר להבין שהפצת המידע "פסיכולוגיה של הצבע" הוא גם עניין כלכלי מוצלח.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה